Hoger in Google

Wil jij graag beter gevonden worden door klanten? Hoger in Google komen? Dan zul je met SEO aan de slag moeten. SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Iedere website die ik maak wordt geleverd met basis SEO. Dit houdt in dat de beginstappen naar vindbaarheid in Google zijn gezet. Hierbij kun je denken aan het instellen van meta-descriptions, het optimaliseren van afbeeldingen, het aanleggen van interne links en het instellen van zoekwoorden (keywords).

Wil jij écht hoger in Google komen en resultaten behalen met SEO, dan zul je meer moeten investeren. SEO is namelijk een lopend proces. Door middel van de juiste technieken en trial-and-error, zul je uiteindelijk betere resultaten behalen. Je kunt ervoor kiezen om de website door mij te laten optimaliseren. Ik richt jouw website dan volledig SEO-proof in. Hierbij kun je denken aan:

  • Interne en externe links aanleggen
  • Breadcrumbs gebruiken
  • Een snellere laadtijd
  • Keyword en concurrentie onderzoek
  • 404 redirects aanleggen
  • Code optimaliseren (CSS, HTML en JavaScript)
  • Google Analytics en Google Mijn Bedrijf
  • Connectie met social media
  • SEO-proof teksten schrijven
Hoger in Google (SEO)

Gratis SEO check

Ben jij benieuwd hoe jouw website gevonden wordt? Doe dan de gratis SEO check. Vul hier jouw gegevens in. Ik controleer gratis jouw website en vertel je op basis daarvan wat jouw valkuilen zijn en wat jij kunt doen om hoger in Google te komen. Helemaal gratis? Ja, helemaal gratis. Beloofd!

Hulp nodig bij SEO?

Wil je hoger in Google komen en beter gevonden worden door jouw doelgroep, maar weet je niet waar je moet beginnen? Ik help je hier graag bij. Allereerst kun je in mijn blog veel informatie vinden die jou kan helpen om beter gevonden te worden. Daarnaast kun je mij inschakelen om jouw website te optimaliseren of SEO-proof teksten voor je te schrijven. Je kunt hiervoor een offerte aanvragen, maar je kunt ook kiezen voor een strippenkaart. Voor een vast bedrag ga ik dan 2 uur lang aan de slag met jouw website. Je kunt er ook voor kiezen om deze tijd te gebruiken om samen aan de slag te gaan met jouw SEO. Dan help ik je op weg en geef ik tips, zodat je daarna zelf verder kunt.

Rankingfactoren Google

Benieuwd welke factoren er meespelen bij het bepalen van jouw positie in Google? Op dit moment zijn er ongeveer 200 rankingfactoren bekend waarover SEO experts het eens zijn. Hoeveel factoren er in totaal zijn weet niemand. Sommige zijn belangrijker dan andere. Verreweg de belangrijkste factor is relevante, kwalitatieve content in combinatie met de juiste zoekwoorden. Daarnaast spelen responsive design, interne en externe links, laadtijd, beveiliging en gebruikservaring een belangrijke rol. Voor het aanleggen van externe links geldt dat deze relevant moeten zijn aan jouw eigen website. Goed gebruik van social media kan ook bijdragen aan een betere SEO.

SEO-proof content

Het schrijven van SEO-proof content bestaat uit teksten die in eerste instantie zijn geschreven voor jouw doelgroep en niet voor Google. Bovendien moeten de teksten een probleem oplossen of een behoefte vervullen. De content moet uniek, inspirerend, informatief en prettig leesbaar zijn. Bovendien moet je zorgen dat je gebruikmaakt van zoekwoorden waarvan jij denkt dat jouw doelgroep daar op zal zoeken. Deze keywords mag je niet te vaak gebruiken in de tekst. Een handige SEO-tool voor WordPress is Yoast. Deze plugin helpt je stap voor stap door het proces en geeft aan waar de knelpunten liggen. Lees meer over het schrijven van SEO-proof content in mijn blog.

SEO valkuilen

Er zijn een aantal veel voorkomende valkuilen met betrekking tot SEO. Als je deze valkuilen kent, zul je hier minder makkelijk in vallen. Eén van de belangrijkste is dat je gebruikmaakt van een keyword waarop de concurrentie veel te hoog is. Kies daarom voor zoekwoorden die specifiek zijn en verplaats je in jouw doelgroep. Waar zullen zij op zoeken? Een andere, veel voorkomende fout die mensen maken, is het kopiëren van teksten van andere websites. Dit wordt door Google niet gezien als unieke content en is daarmee niet relevant. Hetzelfde geldt voor backlinks. Je ziet nog veel websites die linken naar andere websites die niet gerelateerd zijn. Dit werkte vroeger, maar gaat nu ten kostte van je ranking.

Wil jij hoger in Google komen?